Проекти в школі
Залучення вчителів та учнів школи до реалізації проекту важливе тому, що саме у такій діяльності - вони найбільше інтегрують, структурують, розвивають, освічують себе та набувають нових особистісних якостей і водночас поліпшують умови для творчої самореалізації інших членів організації. Ця діяльність активізує свідоме і несвідоме, раціональне й ірраціональне, розумове й емоційно-чуттєве.
Конкурентоспроможність людини на ринку праці, як відомо, багато в чому залежить від її здатності опановувати нові технології, адаптуватися до умов, які змінюються, тому важливо використання проекту “портфоліо педагога”, особливо для вчителів, які атестуються.
Відповідно до сучасних словників портфоліо – це повне зібрання власних досягнень, своєрідне досьє. Портфоліо дозволяє враховувати результати, досягнуті вчителем у різноманітних видах діяльності: навчальній, виховній, творчій, методичній, науковій, дослідницькій.
Школа, як один із видів організацій , результати роботи яких мають велике суспільне значення, повинна постійно й наполегливо працювати над формуванням у громадській свідомості власного позитивного іміджу. З цією метою було започатковано довготривалий проект «Моя школа – моя гордість». Цей проект включає в себе інші – практично-орієнтовані проекти: «Історія школи», «Зробимо шкільне подвір’я затишним», «Шкільний кабінет», «Збережемо пам'ять про подвиг» , «Екологічний стан школи», «Планета мого класу», «Випускники школи – наша гордість», «Шкільна бібліотека».
Першою сходинкою в реалізації проекту було вивчення історії школи творчою групою педагогів. Учителі опрацювали матеріали архіву школи, міського краєзнавчого музею, архіву міста, провели зустрічі та бесіди з учителями – ветеранами педагогічної праці. До цієї роботи були залучені і учні. Це дозволило зібрати і систематизувати значний матеріал з історії навчального закладу . Усе це знайшло відображення в експозиціях «Серця віддані дітям», «Майстри педагогічної справи», « Медалісти – гордість школи». Значна робота проведена по виявленню відомостей про засновницю школи - дворянку Олену Галактіонівну Журід.
Шкільний навчальний кабінет – візитка навчального закладу, тому у рамках проекту «Моя школа – моя гордість» впроваджується міні проект «Шкільний кабінет». Основна мета якого – забезпечення якісного освітнього простору, створення оптимальних умов для організації навчально – виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. У рамках реалізації проекту уже створені експозиції - у кабінеті історії: «Гордість твоя, Україно», «Шляхами подвигу і слави»; у кабінеті інформатики: «Історія комп’ютерної техніки», у кабінеті біології «Систематика органічного світу», «Рівні організації живих систем», «Природно – заповідний фонд Сумської області», виставка дитячих малюнків «Природа в образотворчому мистецтві» та інші.
Чільне місце в роботі школи належить шкільній бібліотеці. Бібліотекар школи, використовуючи сучасні форми і методи роботи і апелюючи до свідомості і душі дитини, ненав’язливо прищеплює любов до української мови, до рідної землі, акцентує увагу читачів на факти найвищих проявів людського духу, формує разом з педагогами особистість. Практичною реалізацією цієї проблеми стало впровадження в роботу бібліотеки проектів: «Золоті імена Конотопщини», «Конотоп і сьогодення», «Цей знайомий незнайомець – місто Конотоп», «Історія школи №11 на сторінках міської преси», «Літературна Конотопщина» та інші. Оформлені постійно діючі книжкові виставки: «Наш дім – наша земля», «Літературна Сумщина», «Конотопщина: час, події, долі»; фотоекспозиції: «Золоті імена Конотопщини», «Літературна Сумщина».
У всіх народів світу квіти асоціюють з теплом, сонцем, весною і радістю життя. Тому люди завжди прагнуть прикрасити цими дивовижними дарами природи не тільки святкові й офіційні дні свого життя, але і будні, яких, як відомо, найбільше.
Квіткове оформлення пришкільної території і приміщення школи грає особливу роль – дозволяє шкільному куточку безупинно змінюватись, наповнюючи його яскравими фарбами, створюючи відмінний настрій.
Щоб створити квіткову окрасу пришкільної території, необхідно визначити місцезнаходження й контури майбутнього квітника. Потім правильно підібрати асортимент рослин, враховуючи їх висоту, колір квітів та листків, час цвітіння, густоту висадки, навколишнє середовище та екологію квітника. Це і спонукало нас до створення проекту «Зробимо шкільне подвір’я затишним», метою якого є пропагування і поширення знань з ландшафтного дизайну, виховання у підростаючого покоління відповідальності за навколишнє середовище та любові до рідної школи, міста. Головним завданням реалізації цього проекту є спрямування зусиль педагогічного та учнівського колективу школи на спільні практичні дії по оздоровленню навколишнього середовища та благоустрою території школи.
Ефективність даного проекту полягає у залученні підростаючого покоління до суспільно-активної діяльності, спрямованої на захист оточуючого середовища; відчуття відповідальності за збереження зелених насаджень, чистоти і порядку на подвір’ї; любові до прекрасного і гордості за рідну школу.
Отже, проектна діяльність є ефективною формою поєднання теорії з практикою, можливістю продемонструвати власні вміння та індивідуальні можливості до творчої діяльності та науково-дослідницької роботи.
То ж із впевненістю можна сказати, що проекти, які реалізуються в нашій школі, є невід’ємною складовою педагогічної діяльності вчителів і має неминуче відгукнутися самостійним дослідженням, радістю пошуку та відкриттям в педагогічній діяльності.
Якщо у тебе і в мене є по одній ідеї і ми обміняємось ними, то у кожного з нас їх буде дві.